SGNM
SGNM
Door
Vito Eikholt
Data-analist
Geplaatst op
03/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Vito Eikholt
Data-analist
Geplaatst op
03/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Dit leert Uber je over slimme growth hacking strategieën

Uber is een iconisch voorbeeld van zeer geslaagde growth hacking strategieën. Lees hier hoe zij als start-up in een korte tijd wereldberoemd zijn geworden.

De kijkers van Zondag met Lubach kregen onlangs in een stuk over de toekomst van het kapitalisme al een kijkje in de agressieve, maar ook uiterst succesvolle growth hacking strategieën van moderne start-up bedrijven. Een voorbeeld dat hier ook werd benoemd was Uber, een bedrijf dat nog niet zo lang geleden begon als start-up en zich ontwikkelde tot een merk met wereldwijde bekendheid.

Uber is ook een iconisch voorbeeld van zeer geslaagde growth hacking strategieën. Bij het binnendringen van een nieuwe markt gebruiken ze in elke stad een lokale aanpak. Rockboost highlight in het geval van Uber de volgende slimme tactieken:

  • Uber selecteerde heel bewust de steden waarin het bedrijf zich wilde vestigen. Dit werd gebaseerd op aspecten als de staat van het nachtleven, evenementen, het weer en de aanwezigheid van concurrenten.
  • In hun gehele communicatie benadrukten ze de pijnpunten van de traditionele taxibedrijven en lieten zien hoe veel gemakkelijker en gebruiksvriendelijker Uber werkte.
  • Al snel realiseerde Uber zich dat nieuwe gebruikers de service bleven gebruiken. Om snel nieuwe klanten aan zich te binden gaven ze iedereen €20 korting op hun eerste ritje. Hiermee werd voor veel mensen de barrière verwijderd om de app voor het eerst te gebruiken en ontwikkelden deze nieuwe gebruikers zich al snel tot langetermijnklanten.

Wat je volgens Rockboost echt kan leren van een bedrijf als Uber? Traditionele marketingkanalen met dure campagnes zijn niet altijd het meest effectieve middel voor het promoten van acties. Uber bewijst dat minder voor de hand liggende kanalen, zoals mond-tot-mondreclame en zelfs negatieve PR, een enorme invloed kunnen hebben op de groei van een jong bedrijf.

Is jouw bedrijf klaar om te groeien?

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.