Waarom zijn duurzame klantrelaties zo belangrijk voor jouw bedrijf? Gartner Group beweert dat 80% van de inkomsten van je bedrijf komt van 20% van je bestaande klanten. Daarnaast is de kans dat je iets aan een bestaande klant verkoopt 60-70%. Daarom dus!
Waarom zijn duurzame klantrelaties zo belangrijk voor jouw bedrijf? Gartner Group beweert dat 80% van de inkomsten van je bedrijf komt van 20% van je bestaande klanten. Daarnaast is de kans dat je iets aan een bestaande klant verkoopt 60-70%. Daarom dus! Wanneer je focust op klantenbinding, stimuleer je de loyaliteit die zij voelen met jouw bedrijf. Dit vergroot je kansen dat zij in de toekomst jouw product verkiezen boven dat van je concurrenten.
Maar het houdt niet op bij alleen klantenbinding. Hoe zorg je ervoor dat deze relaties duurzaam zijn? Dat is ongetwijfeld het lastigste. Herkenbaar? Lees dan nu verder.
Hoe zorg je er nu voor dat je klanten aan je bindt en een duurzame relatie met hen opbouwt? Maak gebruik van de volgende tips!
Is het je opgevallen dat de tips in de volgorde staan van hoe jouw klant ze ervaart? Bedankmail - track & trace e-mail - pakket ontvangen - retourneren. Het draait allemaal om de ervaring van jouw klanten. Wanneer je de ervaring wilt verbeteren, moet je denken als je klant. Welke contactmomenten heeft die met jouw bedrijf? En wat kun jij hierin betekenen? Verander regelmatig je content en kortingsacties in je e-mails. Door de resultaten te analyseren leer je steeds meer over wat het beste bij jouw klanten past. Zo ga je steeds gepersonaliseerder te werk en vergroot je je kansen op een duurzame klantrelatie.
Als je meer wilt lezen over klantenbinding, kun je alles vinden in dit artikel. Daar staat uitgelegd wat het precies is, waarom het zo belangrijk is en vind je tips voor hoe je klantenbinding kunt versterken.
Wil jij ook werken aan duurzame klantrelaties? Maar heb je hier hulp bij nodig? Onze marketingexperts geven je graag persoonlijk advies! Neem contact met ons op voor meer informatie. Bel naar 085-0030334 of stuur een e-mail naar info@sgnm.nl.
Bron | Frankwatching
Blijf op de hoogte van belangrijke onderwerpen met inzichten uit onze onderzoeken en ervaringen.